måndag 21 april 2014

Softshellskappa

Nu är den klar min älskade softshellskapp :)   fast nu skiner solen och den är liiiiite för varm idag. Tror nog dock att jag kommer att få glädje att använda den längre fram :D
Jag har sytt den på min Janome overlock och Husqvarna viking topaz 20 och och min underbara Husqvarna viking diamond royale.  Softshells tyg finns numera på Stoff och Stil, härligt! Bibbis textil har nog också haft.

Från skiss till färsigt resultat :)
 Dekorsöm på manchetten sydd på topazen.
Spets från Dubai.
Knappar från Stoff och Stil .
Klart det måste finnas något broderi. Rosen kommer från urban threads.
Jag använder mig av Husqvarna vikings 6D pro. Älskar programmet mer och mer :)

Gjorde en kanal bak så att jag kan dra ihop kappan lite. 

Självklart så måste jag ha ett mobilfodral som passar. :) Även detta i softshell så då skyddar jag min IPhone lite. :D  
Broderat från Husqvarna vikings broderkort Elegant cases 253

Har ni några frågor hör av er !

Mer sömnads glädje till folket ! :D 
Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar